Best of Enemies: Buckley vs. Vidal
In aanloop naar de presidentsverkiezingen van 1968, waarbij Richard Nixon president zou worden, nodigde de Amerikaanse televisiezender ABC twee toonaangevende denkers uit om te debatteren over de staat van het land. De aartsconservatieve journalist William F. Buckley en de progressieve schrijver Gore Vidal slaan elkaar in een serie spectaculaire live-uitzendingen met steeds grover verbaal geweld om de oren – zowel op politiek als persoonlijk vlak. De debatten werden daarmee het eerste Amerikaanse voorbeeld van meedogenloos moddergooien naar politieke tegenstanders.
Bij de archiefbeelden – in kleur – lezen acteurs in de voice-over passages voor uit memoires van beide intellectuele mastodonten, terwijl betrokkenen uit die tijd reflecteren op dit opzienbarende politieke debat, dat achteraf gezien een nieuw televisietijdperk inluidt.