The Redemption of General Butt Naked
De spiernaakte generaal Joshua Blahyi is een levende legende in de Liberische hoofdstad Monrovia. Tijdens de veertienjarige burgeroorlog leverde de krijgsheer in zijn blootje een angstaanjagend en bloederige strijd, waarbij hij naar eigen zeggen verantwoordelijk was voor zo'n 20 duizend doden. Hij geloofde dat zijn naaktheid hem onschendbaar maakte en hem spirituele krachten gaf. Na de oorlog bekeerde hij zich, stichtte een gezinnetje en werd actief als evangelist. De camera volgt de oud-generaal als hij kerkdiensten leidt of slachtoffers bezoekt. Die ondergaan dat soms gelaten, soms emotioneel of soms wat bang. Het levert absurde taferelen op; de oorlogsmisdadiger die zijn aan rolstoel gekluisterde slachtoffer door de straat duwt. Tegelijk schetst de film een portret van het dagelijks leven in Liberia na de burgeroorlog, waar inwoners elke dag oog in oog staan met voormalige bloeddorstige krijgers. De Liberianen kunnen nauwelijks hun ogen geloven als ze de generaal op straat zien preken over God en vergeving. In interviews komen nabestaanden en andere betrokkenen afzonderlijk aan het woord. Sommigen plaatsen kanttekeningen bij zijn transformatie. Is zijn berouw en bekering wel oprecht? Wil hij echt iets terug doen voor Liberia door zijn vroegere soldaten op te vangen? En hoe ver strekt zijn loyaliteit nu echt?