Dorpie
Koekie, Fluksie, Sanna en Jo-Marie wonen met elkaar in een safehouse in het Zuid-Afrikaanse plaatsje Bredasdorp. In korte tijd werd deze gemeenschap met ongeveer 15.000 inwoners opgeschrikt door een reeks verkrachtingen en moorden op vrouwen. Opbouwwerker Lana O’Neill voelde zich genoodzaakt een veilige plek te creëren voor de kwetsbaarste vrouwen, zodat hun niet overkomt wat Anene, Kayde, Sulnita en Jodene wel overkwam.
Lana’s werkzaamheden lopen uiteen van verslaafde vrouwen onder een brug vandaan halen tot onderhandelen met de locoburgemeester over subsidies. Wie Lana volgt in haar dagelijkse bezigheden ziet hoe structurele ongelijkheid, armoede en seksueel geweld de vrouwen in Bredasdorp, en daarmee de gemeenschap als geheel, schade berokkenen.
Ondertussen doet de overheid bar weinig om Lana te helpen, en zien we de druk die het werk op haar legt onvermijdelijk toenemen. Deze aandachtige karakterstudie portretteert een vrouw die grassroots leiderschap toont, tegen de klippen op. Lukt het Lana om ook de (lokale) overheden mee te krijgen, voordat er weer een slachtoffer valt?