Sister-wife
Sinds het eind van de jaren zestig bestaat er in Israël een gemeenschap van Afro-Amerikaanse Israëlieten. Zij ontvluchtten hun vaderland vanwege de slechte sociaal-maatschappelijke omstandigheden waaronder ze opgroeiden. Ze geloven dat ze dezelfde voorvaderen hebben als de joden en spreken ook Hebreeuws. Hun gemeenschap is streng religieus en kent een patriarchale samenlevingsstructuur, waarbinnen mannen met meerdere vrouwen kunnen trouwen. SISTER - WIFE vertelt het verhaal van twee vrouwen die met dezelfde man getrouwd zijn. Zipora is al 21 jaar met Hazriel getrouwd en samen hebben ze negen kinderen. Het nieuwe huwelijk van haar man met de jongere Er’ela accepteert ze schijnbaar gelaten. Polygamie is een spirituele waarheid, aldus de priester, maar Zipora’s moeder heeft een andere mening: ‘Als jouw vader mij zoiets zou flikken, zou ik hem en zijn nieuwe vrouw levend verbranden’, horen we haar aan de telefoon tegen haar dochter zeggen.