Jimi Plays Monterey
Toen Jimi Hendrix in 1967 optrad op het Montery popfestival in Californië waren de meeste bezoekers niet voorbereid op wat er komen zou. Zijn bijnaam ‘the wild man of rock’ was nog niet in volle omvang doorgedrongen. Tussen dat memorabele optreden en zijn vroege dood in 1970 groeide hij uit tot een legende, die sindsdien als een de grootste gitaristen aller tijden geldt. De film bevat nooit eerder vertoonde opnames over de gebeurtenissen die vooraf gingen aan het optreden op het Montery popfestival en volgt de nog jonge Hendrix tijdens zijn verblijf in Engeland waar hij een band formeert. Pennebaker legde ook beslag op enkele oude tapes uit de nalatenschap van Hendrix. Deze speelt een aantal van zijn meest succesvolle songs en een paar covers, waaronder Hendrix‘ nu wereldberoemde versie van ‘Wild thing’ en zijn versie van Dylans ‘Like a rolling stone’.