Space Dog
'Space dog' is een spelletje waarbij je snel en oppervlakkig ademt, je adem inhoudt en iemand je de keel laat dichtknijpen tot je flauwvalt. Een geliefd spelletje onder kinderen, vertelt de protagonist van . Zelf is hij ermee gestopt nadat het bij twee vriendinnen van hem verkeerd is afgelopen. Een van hen moet nu zware therapie volgen, de ander stierf. Dan gaat hij liever voetballen, zegt de tiener. Hij hangt met zijn vrienden wat rond in de buurt, waar ze nu eens iets in de fik steken en dan weer bij willekeurige mensen aanbellen. Hier en daar spuit hij wat graffiti. Dat verandert als hij valt voor een ouder meisje. Zij moet niets van hem hebben, vertelt ze de interviewer op een parkbankje, in de armen van een ander. Toen ze op een dag de bloemen van de buurvrouw voor de deur vond, en hij een liefdesverklaring onder haar raam had gekliederd, was het volgens haar genoeg. Hij kan zich maar beter bezigen met spelletjes die meer bij zijn leeftijd passen, vindt ze. Ondertussen ontdekt de jongen dat hij van de kortstondige hallucinatie die 'space dog' bij hem oproept wel het gevoel krijgt dat dit meisje hem niet wil geven.