Lady of the Harbour
Een Chinese man, zelf ooit te voet uit zijn land gevlucht tot hij in Griekenland een thuis vond en er een succesvolle zaak opzette, dwaalt door de volgepakte gangen van een Griekse veerboot. Hij beziet met mededogen de in dekens gewikkelde, doodvermoeide vluchtelingen, terwijl hij in voice-over vertelt over zijn eigen ontberingen. Het is weer eens een ander perspectief op de Europese vluchtelingencrisis. De man is vrijwilliger in het team van zijn landgenote Suzanne, die vindt dat de Chinese gemeenschap hun tweede moederland Griekenland te hulp moet schieten. Onder haar onvermoeibare leiding wordt er van alles uitgedeeld, op Lesbos, in Pireaus, in het centrum van Athene – daar waar ze maar vluchtelingen vindt. Deze onnavolgbare wervelwind zuigt iedereen in haar omgeving mee, van een shabby Griekse echtgenoot tot een bang hondje, een dronken professor en een onwillige dochter. Alleen de scepsis van haar Chinese kennissen kan ze niet echt de baas.