Camilo
Camilo Cienfuegos is een vermaard guerillastijder, een van de helden uit de Cubaanse revolutie. De documentaire CAMILO belicht verschillende aspecten van zijn leven, maar de nadruk ligt op zijn ontwikkeling als revolutionair. Zij wordt geschetst aan de hand van zijn brieven, die met hartstocht en dynamiek zijn geschreven. 'De held van Yaguajay' komt naar voren als een sterke persoonlijkheid, inclusief zwakke kanten. In de documentaire zijn beelden opgenomen van Ché Guevara, wanneer hij Camilo Cienfuegos in herinnering roept. En we zien beelden van een massale herdenkingsoptocht. Ze worden begeleid door zijn trillende, geëmotioneerde stem: fragmenten uit zijn laatste toespraak op 26 oktober 1959.