High on Crack Street - Lost Lives in Lowell
Wie denkt dat de meeste Amerikaanse crackverslaafden zich in donker New York tussen onbewoonbaar verklaarde woonkazernes ophouden, wordt met high on crack street van zijn vooroordelen verlost. Ook maakt deze film een einde aan eventuele romantische opvattingen over de drugsscene. Filmmakers Jon Alpert en Maryann De Leo geven een onbarmhartige visie op het bestaan van verslaafden. Ze werden bij het maken van de film geassisteerd door Rich Farrell, een ex-drugsverslaafde uit Lowell. In de film worden worden drie volwassen crackverslaafden geportretteerd. We zien hen terwijl zij gulzig dikke wolken witte rook uit plastic frisdrankflessen inhaleren. Even later vervloeken ze zichzelf, omdat ze niet in staat zijn om er mee te stoppen. Hoe ze ook proberen de werkelijkheid buiten te sluiten, de realiteit van hun mistroostige bestaan laat zich niet ontkennen.