Book of Miri
Miri is een jonge vrouw die op internet een tweede leven leidt. Op haar blog heeft ze met foto's en teksten een glamoureus alter ego geschapen. Miri doet niets liever dan poseren in gekke jurkjes of met een coole sixties zonnebril. Klik! Ze heeft weer een mooie foto van zichzelf gemaakt. En hup, ze post 'm op haar blog. Daar bestaat de Miri van haar dromen en zo kennen haar bezoekers haar ook. In haar echte leven gaat het minder goed met haar. Ook daarover schrijft ze op haar blog vrij openhartig, alsof het gemakkelijker is op die plaats haar gevoelens te uiten. Het schrijven is een troost, maar Miri blijft eenzaam in haar flat in een klein stadje in Zweden. Deze documentaire van Katrine Philp, studente van de Danish Film School, echoot het extreem gestileerde maar daardoor ook verstikkende van Miri's blog. We zien Miri aan het werk in de bibliotheek, steeds ingesloten tussen rijen boeken. Dat claustrofobische gevoel krijgen we ook als we haar thuis zien, waar ze zich opsluit en afsluit, terwijl het kille licht van het computerscherm op haar gezicht valt.