The Inhabited House
“Deze muren hebben mijn hele leven gezien.” Deze korte VR-documentaire brengt een liefdevolle ode aan het huis van de grootouders van maker Diego Kompel. Het is een warme terugblik op hoe het familieleven zich in verloop der tijd en over meerdere generaties heeft ontwikkeld. De immersieve beelden plaatsen ons in de intieme omgeving van de grootouderlijke woon- en eetkamer.
The Inhabited House is een nostalgisch getinte overdenking van de structuur van het bekende, en van hoe het weefsel van ons leven gevormd wordt door onze relaties. Door in het familiearchief te duiken, grijpt het project terug op oudere technieken – de amateurfilms en diaprojectoren waarmee van oudsher de overlevering van familieverhalen plaatsvond.