Theatermaken in Iran is een gedurfde onderneming. In deze road movie reizen vier jonge acteurs uit Teheran met een kleurig beschilderde truck het land door, om in afgelegen provincies een eigen productie voor kinderen op te voeren. De vrachtwagen is hun vervoermiddel, hun slaapplaats en hun podium. De filmploeg volgt de repetities in Teheran, filmt de bezoeken van een staatscommissie die moet bepalen of het stuk door de beugel kan, is aanwezig bij discussies tussen de groepsleden en gaat tenslotte mee op tournee. Voor de acteurs is de tour een ontdekkingstocht door onbekende delen van hun land; voor de meeste kinderen die de voorstelling zien, is het hun allereerste kennismaking met theater. Onderdrukking is een belangrijk thema in het stuk dat de groep speelt, maar loopt ook als een rode draad door de film. Met de officiële censuur als vertrekpunt, komen naarmate de reis vordert diepere mechanismen aan de oppervlakte, die de vrijheid van expressie smoren op een manier die nog veel subtieler, effectiever en pijnlijker is. "Als ik probeer mijn diepste gedachten uit te spreken, dan komen er geen woorden, maar tranen."