Tracing Aleida
De Mexicaanse Aleida is als tweejarig kind gescheiden van haar ouders en door vreemden opgevoed. Het was de tijd van de 'vuile oorlog' in Mexico, waarin veel tegenstanders van het regime spoorloos verdwenen. Nu, dertig jaar later, heeft Aleida door een tijdschriftartikel een deel van haar familie teruggevonden, maar het lot van haar ouders is nog steeds een mysterie. In deze film wordt Aleida op de voet gevolgd in haar zoektocht naar haar twee jaar oudere broer. Dan blijkt een deels verdrongen periode in de geschiedenis van Mexico nog grote invloed op het leven van nu te hebben.