The Good Postman
Nog slechts 38 stemgerechtigden telt het uitgestorven Bulgaarse dorp aan de grens met Turkije, dat al eeuwenlang bekendstaat als ‘De Grote Poort.’ Met de verkiezingen in aantocht werpen verschillende kandidaten zich op voor het burgemeesterschap. Onder hen postbode Ivan. Hij heeft een even sympathiek als opmerkelijk plan bedacht om zijn dorp weer op te laten leven. Al vanaf het Romeinse en het Ottomaanse Rijk kwamen vluchtelingen door deze ‘poort’ Europa binnen. Dus waarom niet de nu passerende Syrische vluchtelingen een huis en een nieuwe start bieden in het lege dorp? In het programma van zijn grootste tegenstander is voor vluchtelingen geen plaats ingeruimd. En wat de huidige burgemeester over dit thema denkt is niet helemaal duidelijk. De drie worden gevolgd tijdens hun campagne, waarbij slechts een handvol oudjes een luisterend oor biedt. Zo ontstaat een tragikomisch portret van een slaperig gehucht dat zich opeens midden in de actualiteit bevindt. Hoe ervaren de dorpelingen deze spannende tijden? Gevoelens van onrust en angst, maar ook hoop en medemenselijkheid wisselen elkaar in rap tempo af.