The Prince Is Back
Het kasteel is een ruïne zonder dak of ramen, met alleen nog maar buitenmuren, en de omringende huizen op het landgoed zijn ernstig verwaarloosd. Maar deze gebouwen, die zo’n vijftig kilometer ten zuiden van Moskou liggen, waren tot de revolutie in het bezit van zijn familie en dus heeft prins Eugene Meschersky zijn gezin meegetroond om de krakkemikkige bezittingen in ere te herstellen. Het kasteel werd gebouwd tegen het einde van de achttiende eeuw. In 1917 werd het geplunderd, in de jaren dertig werd het als gevangenenkamp gebruikt, en in 1940 werd het wederom vernietigd. Bij aankomst treft prins Meschersky de vier huizen vol met daklozen, die er een onderkomen hebben gezocht. Strijdlustig gaat de familie aan het werk, en de door zijn hervonden bezit geobsedeerde, energieke Meschersky fantaseert al over de historische toneelstukken die in de ruïne zullen worden opgevoerd. Eerst moeten er nog wat staatsrechtelijke hinderpalen worden geslecht. In THE PRINCE IS BACK dient de ruïne als metafoor voor het uit elkaar gevallen Rusland.