One Day in Aleppo
Terwijl bommen blijven vallen en er elke dag opnieuw inwoners van Aleppo sterven, filmt de camera door. Zonder woorden wordt de lens, soms vanuit de lucht, gericht op de rokende puinhopen en de mensen die daartussen moeten zien te overleven. Als Rusland de toevoer van voedsel en medicijnen afsluit, is er alle reden tot wanhoop. Dit kleine, liefdevolle mozaïek van beelden toont de veerkracht en volharding van de Syriërs, die kleine bakens van hoop creëren en moed houden door de handen uit de mouwen te steken. Een man voert de zwerfkatten, een ander sprokkelt hout, een derde bakt brood – en met puin uit de kapotgeschoten gebouwen blijkt een boiler gerepareerd te kunnen worden. Een groep kinderen krijgt potten verf aangereikt om stoffige muren en autowrakken in de door het Syrische leger omsingelde stad van vrolijke kleuren te voorzien. Doodgewone, alledaagse bezigheden, die haast geruststellend zouden zijn als ze niet zo’n wrange aanleiding hadden.