It was a Wonderful Life
Ze zijn schoon, goed verzorgd, ontwikkeld en duidelijk. Geen beschrijving die de meeste mensen zouden associëren met daklozen. Maar ze bestaan. Ze wonen onzichtbaar in de hele samenleving, de verborgen dakloze vrouwen. IT WAS A WONDERFUL LIFE vertelt de verhalen van zes verschillende dakloze vrouwen over hun strijd om te overleven. Veel van hen kwamen in financieel erbarmelijke omstandigheden terecht na een scheiding, na ontslag of na een langdurige ziekte. Slechts enkelen krijgen sociale bijstand of een andere vorm van hulp. Soms nemen ze hier of daar een baantje aan teneinde de volgende dag te halen. De vrouwen vermijden publieke schuilplaatsen, uit angst voor verkrachting en beroving. Ze geven de voorkeur aan slapen in hun auto of vinden tijdelijk onderdak bij vrienden.