Sex My British Job
Naar schatting tweeduizend Londense bordelen worden voor tachtig procent door buitenlandse vrouwen worden bevolkt, waarvan het merendeel illegaal. Letterlijk gezien door de ogen van undercover reporter Hsiao-Hung Pai, die als illegale schoonmaakster wekenlang met een spy glass-camera het claustrofobische leven in een illegaal bordeel filmde, waar ze meer en meer onder druk werd gezet om zich ook te prostitueren. Mede dankzij haar sterk subjectieve vorm biedt de film een ongebruikelijk persoonlijk inzicht in de motieven van illegale Aziatische immigrantes om tot prostitutie over te gaan, de onmenselijke omstandigheden waarin ze leven en werken, maar vooral in de manier waarop totaal onervaren vrouwen het bordeelwereldje worden ingezogen. Uitspraken als 'pijpen zonder condoom is normaal' en 'uiteindelijk verlies je je gevoel van eigenwaarde' staan in schril contrast met de mierzoete Chinese feelgood-muziek op de soundtrack. De film bestaat voornamelijk uit dagboekachtige verslagen, voorzien van Hsiao’s voice-over, van gesprekken met prostituees en pooiers in het bordeel, beelden van hoe de vrouwen zich klaarmaken voor de ontvangst van klanten, en hoe die verschijnen en verdwijnen in het trappenhuis. In intermezzo’s zien we hoe Hsiao tussentijds beeldmateriaal aflevert bij regisseur Nick Broomfield, waarbij ze – vaak in een auto – kort bespreken hoe de vlag erbij hangt.