Salesman
Zoals vaak in het observerende werk van de gebroeders Maysles zijn het de personages die de film sturen. In dit geval van Boston naar Miami, langs huiskamers en goedkope motelkamers waar ze potjes kaarten, pochen over sales of zich die keer herinneren dat een van hen met zijn bijbels in een moslimwijk belandde.
En bijna ongemerkt schetst Salesman (1969) een portret van het Amerika van de jaren zestig. Van een identiteit verankerd in christendom en consumentisme, vervlochten in een verkooppraatje dat steeds minder aanslaat.