Tegenbeweging
TEGENBEWEGING maakte dit jaar deel uit van het Holland Festival filmproject Hexagon, waarin de muziek de in films traditioneel ondergeschikte positie verliet. Zes regisseurs werden gevraagd om een korte film te maken met als uitgangspunt een muziekcompositie. Eén van de regisseurs was Alejandro Agresti, die aan het werk ging bij de compositie 'Tegenbeweging' van Theo Verbey. Agresti's film bevat 'tegenbewegingen' van mensen in Buenos Aires. De (verborgen) camera registreerde de bewegingen van mensenmassa's op drukke straten, maar ook de bewegingen van eenzame mensen in parken en in de achterbuurten van de Argentijnse hoofdstad ronddolende zwervers. In de montagefase voegde Agresti hieraan zijn eigen 'tegenbewegingen' toe.