Pareidolia
Een korte film gebaseerd op de gebeurtenissen die leidden tot Eugen Herrigels boek . Dit populaire Duitse boek, dat speelt in het Japan van de jaren dertig, kreeg een cultstatus in naoorlogs Europa. Herrigels interpretatie van de Zen-boogschietkunst stoelt op een gebeurtenis uit de tijd dat de schrijver in Japan leefde. Toen zijn excentrieke meester in de kunst van het boogschieten Awa Kenzo eens twee pijlen afschoot in een verduisterde hal en de ene pijl de andere doorkliefde, zou hij hebben uitgeroepen: "Het Heilige heeft geschoten!" Maar sindsdien is twijfel ontstaan of er wel een tolk aanwezig was, wat vragen oproept over subjectiviteit, interpretatie en geloof. wordt verteld vanuit het perspectief van een fictionele tolk die bemiddelt tussen de meester en zijn Duitse leerling, en diens alter ego, een vogel. De titel verwijst ernaar dat we voorzichtig moeten zijn bij het vertellen van verhalen, aangezien de menselijke perceptie geneigd is betenenis te zoeken in willekeurige structuren.