Cocaine Prison
Terwijl in Bolivia de grote drugsbaronnen vrij rondlopen, zitten 'kleine jongens' zoals Hernan en Mario soms jarenlang opgesloten in de overbevolkte gevangenis van San Sebastian. Niet dat ze al veroordeeld zijn, want hun proces wordt keer op keer uitgesteld. Buiten de muren probeert tiener Deisy met de hulp van advocaten haar broer Hernan vrij te krijgen: of anders misschien toch door zelf ook één keertje wat cocaïne te smokkelen en zo zijn borg te betalen? In deze kalme, haast speelfilmachtige vertelling krijgen deze loopjongens van de drugshandel een naam en een gezicht. Beelden van Deisy’s machteloze zoektocht naar gerechtigheid worden afgewisseld met scènes uit het dagelijks leven in de gevangenis, die met zevenhonderd inwoners en acht wc’s eerder lijkt op een uitpuilende sloppenwijk. De beelden die de hoofdpersonen zelf maakten, met door de filmmaker naar binnen gesmokkelde camera's, zijn behoorlijk indringend. Komt er een einde aan deze uitzichtloosheid? De hypocrisie van de drugseconomie toont zich het wrangst in het besef dat de jongens straks weer aan de slag gaan op de – geheel legale – cocaplantage.