The Etilaat Roz
Volledig transparant, constant scherp op misstanden in de samenleving en politiek. De journalisten van de krant Etilaat Roz maken al tien jaar de best gelezen krant van Kabul. Maar wat doe je als dat werk praktisch onmogelijk wordt? Deze film volgt het team terwijl de stad wordt heroverd door de Taliban.
De krantenredactie werd een fort tussen augustus en oktober 2021, toen de Amerikanen vertrokken uit Afghanistan en de Taliban de macht heroverden. Vliegtuigen en geweerschoten klinken op de achtergrond, maar binnen de omheining gaat het werk door. Voor zover dat nog kan. Hoofdredacteur Zaki Daryabi, die altijd knokt voor de eerlijkste verhalen én de veiligheid van zijn werknemers, begint zich steeds meer zorgen te maken. Rekeningen worden geblokkeerd, censuur neemt de overhand en op straat worden journalisten mishandeld.
Medewerker Abbas Rezaie laat zijn camera constant draaien en laat zo zien hoe een gepassioneerde redactie alle hoop begint te verliezen. Een snijdend beeld van machteloosheid, met een kapitein die zijn schip niet wil verlaten.