Greetings From Out Here
Met een videocamera, een hond en een Volkswagenbusje reisde filmmaker Ellen Spiro een jaar door het Amerikaanse Zuiden, nieuwsgierig naar de manier waarop homoseksuelen hier vorm geven aan hun leven. De reis voert Spiro naar Texas, Arkansas, North en South Carolina, Louisiana, Mississippi, Tennessee, Georgia, Alabama en Virginia. Het resultaat is de roadmovie GREETINGS FROM OUT HERE: interviews met bekende en onbekende Amerikaanse zuiderlingen en evenementen als de Texas Gay Rodeo en een lesbisch muziekfestival. Ellen Spiro stelt zich niet op als een afstandelijke buitenstaander, maar als een vrolijke, geïnteresseerde waarnemer. De film doorbreekt het cliché, dat in het Amerikaanse Zuiden alleen maar 'rednecks' leven. De laatste decennia is hier veel veranderd, waardoor een homoseksuele cultuur mogelijk wordt.