Stone Mountain
Vijftig kilometer ten noordwesten van Beijing ligt een bergachtig gebied dat rijk is aan graniet. Vanwege de snelle stadsuitbreiding heeft de overheid veel boeren in de regio ingehuurd om hun land te ontginnen. Veel boeren zonder land zijn van heinde en verre hierheen gekomen om de grote steenblokken uit te houwen, die gebruikt worden om straten te plaveien of nieuwe huizen te bouwen. De documentaire, die in vier seizoenen gedraaid is, volgt vier hoofdpersonen, allemaal uit één familie, die afzien in kou, regen en sneeuw om het graniet zo secuur mogelijk uit te houwen.