Invisible Nation
Interessant portret van Taiwan en de eerste vrouwelijke president Tsai Ing-wen. Het land vreest meer en meer een invasie van China, sinds de Russische inval in Oekraïne en het Chinese inlijven van Hongkong. De camera volgt van zeldzaam dichtbij de zittende president in haar strijd om de felbevochten democratie te behouden, een balanceerkunst tussen de geopolitieke krachten van de VS en China, dat het land niet als zodanig erkent.
De film toont hoe de progressieve Tsai voor de tweede termijn wordt gekozen, een duidelijk signaal naar China. Haar verhaal wordt afgewisseld met interviews met historici uit binnen- en buitenland, verscheidene activisten en wetenschappers, die hun boeiende analyse geven over de omstandigheden op het verrassend liberale eiland. Ook vertellen verscheidene Taiwanezen hoe het was om op te groeien met het idee dat hun cultuur verboden is.
Archiefmateriaal en fragmenten uit tv-journaals illustreren de lange geschiedenis van het steeds gekoloniseerde eiland en schetsen de context van de huidige politiek, een toestand die steeds urgenter en nijpender lijkt te worden.