Ibiza Occident
De oorspronkelijke, lokale muziek van Ibiza en de elektronische dj-sets die er vandaag de dag alom klinken, verschillen als dag en nacht. Het Spaanse feesteiland is verworden van een vrije hippiekolonie tot een plek waar de internationale jetset geniet van een georganiseerde entertainmentmachine. Deze film gaat op zoek naar de ziel van het bijzondere eiland, met portretten van prominente Ibiza-gangers. Wat maakt Ibiza volgens hen tot zo'n magische plek? Een dj van het eerste uur, een clubeigenaar en een alternatief ogende winkelier weten één ding zeker: vroeger was het hier heel bijzonder. Maar de romantiek heeft plaats moeten maken voor iets anders: commercie. die niets anders doen dan springen en geld uitgeven, verdreven de hippies, zo vertelt de eigenaar van de legendarische club Pacha: "In de consumptiemaatschappij van vandaag hebben mensen veel nodig om plezier te hebben. Ze hebben aan hun eigen energie niet genoeg." Maar pragmatische jonge artiesten, dj's, gogo-dansers, musici en , voelen zich nog altijd prima op het sexy eiland. Net als de duale plek zelf, kent de film verschillende thema's: prachtige natuuropnames worden afgewisseld door beelden van overvolle clubs, met geavanceerde lichtontwerpen, stroboscoopflitsen, rookmachines, met sets van geportretteerde dj's en muzikanten op de achtergrond.