Bouwspelement
Opdrachtfilm van de gezamenlijke bouwbedrijven als een loflied op het gebouwde, vanwege het gereedkomen van de miljoenste naoorlogse woning. Van der Linden maakt hier een film waarin niet alleen op een bijzondere wijze de nieuwe gebouwen aan bod komen, ook zien we de mannen van de bouw in actie om een en ander voor elkaar te krijgen. De filmer maakt een sfeerimpressie van de rechtlijnige flatgebouwen, nieuwe kerken en stenen wegen die in de jaren vijftig in sneltempo in het Nederlandse landschap verrezen. Het spelende element van bouwen komt dan ook terug in de titel van de film.