Slumberland
In een Zweedse krant omschreef een sociaal werker uit Stockholm hoe hij vaak midden in de nacht berichten krijgt van de jonge criminelen die hij begeleidt. Hun vraag is altijd hetzelfde: “Waarom kan ik niet slapen?”
Het gezelschap Bombina Bombast uit Zweden werkt op het snijvlak van theater en nieuwe technologie, en is pionier op het gebied van live virtual reality. In Slumberland leiden ze je naar de slaap, live gegidst door twee acteurs in de virtuele ruimte. Zorg dat je comfortabel ligt en laat je meevoeren naar een digitale droomwereld, waar elke ster een getuigenis bevat – gedachten van jongeren over slapeloosheid en de nacht.