Amsterdam Reconstruction
Een wandeling door de culturele ru\'efnes van de stad Amsterdam. Met een 35mm-filmmagazijn voorzien van een minuscuul gaatje (pinhole), legt Schlomoff de lege zalen van het Stedelijk Museum, het Rijksmuseum, galerie W139 en de bioscoopzaal van het Maison Descartes vast. Het is vreemd hoe snel je de functie van de ruimtes herkent, ook zonder kunst. Om de kracht aan te geven die uitgaat van al die bouwplaatsen voor de kunsten, legt Schlomoff een parallel met de dynamiek in de Amsterdamse havens, waar schepen en kranen dansen op het ritme van de stem van de filmmaker.