The Last Year of Darkness
Funky Town is een van de laatste vrijplaatsen voor alles wat jong en onconventioneel is in Chengdu. Niet lang meer, want omdat het metronet wordt uitgebreid, zal de club, nu al omringd door bouwwerkzaamheden, moeten verdwijnen. In deze bij vlagen lyrische en tegelijk felrealistische documentaire wordt het leven van een handvol vaste bezoekers geschetst.
The Last Year of Darkness volgt de jongvolwassenen van de grauwe realiteit van de dag – gevuld met geldzorgen, familieruzies en onzekerheden – naar de euforie van de duisternis. Op opzwepende techklanken zien we ze in flitsende, snel gemonteerde beelden opbloeien, dansen, flirten, zoenen, drinken, roken tot het onvermijdelijke moment dat hun gedroomde wereld weer plaatsmaakt voor de ontluisterende werkelijkheid.