Camisea
In de jaren negentig werd de eerste gaspijpleiding dwars door Peru aangelegd, waardoor het land eindelijk op grote schaal gebruik kon maken van deze eigen energiebron. De leiding loopt van het Amazonegebied over de Andes maar de hoofdstad Lima aan de kust. De 750 kilometer lange leiding wordt de Camisea genoemd. De gelijknamige film werd gemaakt in opdracht van het gastransportbedrijf, maar behalve een begincredit zie je dat nergens aan af. Enrique Bellande richt zich vooral op het sociale aspect van de aanleg. Heimwee is hun grootste vijand van de arbeiders. Kleine details en adembenemende vergezichten over de Andes wisselen elkaar af, commentaarloos gefilmd op Super 16mm.