Limbophobia
Limbophobia opent met een dramatisch citaat uit het boek Will Grayson, Will Grayson: “Ik twijfel voortdurend tussen mezelf doden, of iedereen om me heen.” Een spirituele crisis in een duister grensgebied, die de introductie vormt tot Wen-Yee Hsiehs nachtelijke, mistige wereld, waarin de bezoeker zich eveneens in existentieel angstaanjagende schemerzones begeeft.
Deze hallucinante, grafisch imposante zwart-witwereld doet twijfelen aan wat echt is en wat digitaal, wat solide en wat vluchtig, wat blijft en wat vergaat. Wat begint met een blik door een beslagen ruit op een stormachtig strand, verandert in een dollemansrit door steeds wankeler werkelijkheden, vol ontploffingen en ineenstortingen, begeleid door muziek die klinkt als de trage ademhaling van het collectief onderbewuste.
De koepelfilmvariant van Limbophobia beleeft op IDFA zijn wereldpremière. Limbophobia kan ook worden ervaren in de VR-versie die deel uitmaakt van de DocLab Exhibtion en de VR Gallery.