Twee mensen worden tijdens het Filmfestival Sarajevo 'Beyond the End of the World' gevolgd: festivaldirecteur Haris Pasovic en architectuur-studente Marijla Marketa. Hij organiseerde een druk bezocht festival in het hartje van deze stad; zij is een van de bezoekers. Begeleid door het geluid van granaten kijkt ze naar de films van wereldberoemde regisseurs. Daarnaast zien we haar in een meer alledaagse situatie: thuis bij haar vader en zus. Haar moeder is overleden. De film geeft een heel oprecht en direct beeld van de absurde situatie in Sarajevo, waar de mensen het gevaar negeren om een film te gaan zien, waar Marijla in de tuin werkt, eveneens onophoudelijk begeleid door gefluit van granaten.