Who Are We?
Volgens de rechten van de mens is iedereen gelijk. Maar wat dat betekent spreekt niet voor zich, zo ervaart de moeder van de verstandelijk beperkte Helena. Helena is negentien en op papier volwassen, maar niet in staat om zelfstandig te leven. Sinds kort woont ze in een speciaal tehuis waar ze intensieve begeleiding krijgt.
De elfjarige Jonas en zijn jongere broertje Felix kwamen zwaar gehandicapt ter wereld. Hun ouders hebben hun handen vol aan de zorg voor de jongens. Toch kunnen zij overdag naar een gewone basisschool, waar klasgenootjes hen actief bij alles betrekken.
Edgar Hagen portretteert deze opgroeiende Zwitsers en Duitsers en hun verzorgers vol compassie. Hij stelt in de voice-over existentiële vragen over hun blik op de wereld, over verwachtingen, verdriet en acceptatie en over hoe rijk een leven met beperkingen kan zijn. Daarnaast belicht de film hoe de westerse maatschappij omgaat met deze jongeren en welke plek zij in de samenleving hebben. Beschouwende opnamen en weidse dronebeelden worden zo nu en dan versneden met intieme archiefbeelden van Helena en haar moeder.