Der Feldzug
"Dit negen minuten durende filmgedicht hoort deel uit te maken van mijn oeuvre", aldus Armando. Het was al een breed oeuvre: Armando schildert, schrijft, beeldhouwt, acteert en musiceert. Bovenal woont hij in Berlijn. Die stad, Duitsland in het algemeen en het doorwerken van de Tweede Wereldoorlog spelen een centrale rol in het werk van Armando. Der Feldzug is gebaseerd op authentieke beelden uit oorlogsjournaals. De beelden zijn echter zodanig vervormd dat ze nog maar nauwelijks herkenbaar zijn. Waar het om gaat is een abstracte weergave van oorlogshandelingen, los van tijd en plaats. Eigen opnamen van nu vullen het bestaande materiaal aan. Armando kent Victor Nieuwenhuijs en Maartje Seyferth van een vorig project, de documentaire 'Armando', die in 1990 in competitie werd vertoond tijdens het IDFA.