Mohammed – bijnaam Hammoudi – is 14 als hij Syrië ontvlucht. Hij en zijn oudere broer laten hun moeder en zussen achter en lopen van Syrië naar Europa. Het is een lange en zware reis waarop ze gevaarlijke obstakels tegenkomen zoals mijnenvelden, wilde dieren en gewelddadige grenswachten.
Mohammeds reis lijkt een nachtmerrie. Ondertussen blijft hij dromen van een toekomst waarin hij dokter kan worden. Maar eenmaal in Nederland aangekomen blijkt het moeilijk te zijn om de taal te leren. En procedures duren lang. Hij heeft zijn moeder al meer dan drie jaar niet gezien. Komt zijn droom uit en komen zijn moeder en zussen eindelijk uit Syrië?
Deze film wordt vertoond in het scholierenprogramma: Kinderrechtendag i.s.m. Movies that Matter en KRO-NCRV: Alles helemaal zelf.