Tig
Stand-upcomedian Mathilde “Tig” Notaro is een jongensachtige verschijning met een onweerstaanbaar gevoel voor humor. Ze werd van de ene op de andere dag beroemd na een show waarin ze het had over haar borstkanker. Ze wist het zelf pas net, had de grappen nauwelijks voorbereid, maar meteen bejubelde heel Amerika, waaronder komieken als Louis C.K. en Sarah Silverman, haar oprechtheid en zwartgallige lol over ziekte en dood. Net zo eerlijk en even spottend als ze op het toneel staat, vertelt de komiek in de camera over haar plotse succes, haar ziekte, de dood van haar moeder en haar kinderwens, die gecompliceerd wordt doordat een zwangerschap het risico op terugkeer van de kanker zal verhogen. Wanneer ze een Skypegesprek voert met een mogelijke draagmoeder, zit de camera er ook bovenop. Soms worden Tigs anekdotes ondersteund door eerder gemaakte audio-opnames, voicemails en in beeld gebrachte tweets en sms'jes. Samen vormen ze een compleet en intiem portret van een vrouw die ondanks bizarre tegenslagen blijft doen waar ze het beste in is: zichzelf zijn.