Happiness
Bhutan is een van de minst ontwikkelde landen ter wereld. Er is nauwelijks industrie en elektriciteit was lang geen vanzelfsprekendheid. Leven zonder televisie, laat staan internet was er tot voor kort de normaalste zaak. Uiteindelijk deden in 1999 televisie en internet hun intrede, officieel aangekondigd door koning Jigme Singye Wangchuk. Voor de kleine dorpjes in het Himalayagebergte waarin Bhutan ligt, betekende dit een revolutie. In het laatste dorpje dat werd aangesloten woont de achtjarige Peyangki, een dromerige eenling en Boedhistisch monnik. Vooruitlopend op de grootse gebeurtenis wil Peyangki's oom een televisie kopen. Er zal een driedaagse reis naar Thimpu, de hoofdstad van Bhutan voor nodig zijn, en Peyangki mag mee. Voor het eerst komt hij in de grote stad. "Verwachten jullie dat televisie je gelukkig zal maken?", vraagt de lama aan de laatste vijf monniken in Peyangki's klooster. Een volmondig ja is het antwoord. De prachtige natuurshots spreken meer dan de mensen in deze documentaire, waarmee Thomas Balmès zijn filmische documentairestijl voortzet, evenals zijn traditie stille getuige te zijn van culturele ontwikkeling over de hele wereld.