Waiting for Fidel
In 1974 benadert Geoff Stirling de National Film Board met een intrigerend voorstel. Zijn vriend Joseph Smallwood, voormalig premier van New Foundland, is uitgenodigd voor een gesprek met Fidel Castro. Aangezien Castro zelden openhartig met westerlingen spreekt, lijkt het Stirling een goede zaak het gesprek op film vast te leggen. Volgens hem kan het een grote impact hebben op de oost-westverhoudingen. Regisseur Micheal Rubbo is geïnteresseerd en binnen twee weken vliegen hij en zijn crew naar Cuba, waar ze gastvrij worden onthaald. Terwijl het gezelschap wacht op Fidel Castro, wordt het rondgeleid in een universiteit, de Lenin School en een psychiatrisch ziekenhuis. Deze excursies roepen zeer verschillende reacties op bij Stirling, Smallwood en Rubbo. Stirling prefereert de kapitalistische waarden, Smallwood denkt terug aan zijn eigen regeringstijd en Rubbo zit in het midden. Hun argumenten vertellen net zoveel over deze drie personen als over Cuba.