Satya: A prayer for the Enemy
Sinds de Chinese bezetting in 1950 van Tibet zijn meer dan een miljoen mensen gemarteld, geëxecuteerd of uitgehongerd omdat zij demonstreerden tegen de Chinese bezetters. Tibetaanse Boeddhistische nonnen hadden de leiding in het verzet. Zij organiseerden talrijke demonstraties voor onafhankelijkheid. Ontelbare nonnen zijn in de loop der jaren gearresteerd en gemarteld, omdat zij onafhankelijkheidsleuzen riepen, buitenlanders inlichtten over de Chinese repressie in Tibet of in het bezit waren van de Tibetaanse vlag of van affiches die opriepen tot onafhankelijkheid. Filmmaakster Ellen Bruno, die eerder geëngageerde films maakte over Cambodja, laat Tibetaanse nonnen persoonlijke getuigenissen afleggen over de onderdrukking door de Chinezen. Zij is vooral geïnteresseerd in hun geweldloze acties, die zij ziet als een inspirerend alternatief voor het gebruik van geweld in het streven naar sociale verandering.