Black Harvest
In de hooglanden van Papoea Nieuw-Guinea woont Joe Leahy, zoon van een Australische planter en een inlandse vrouw. Hij is na tien jaar hard werken de rijke eigenaar van een koffieplantage. Om zijn activiteiten uit te breiden sluit hij een verbond met de Ganiga-stam. Zijn grote bondgenoot is Popina Mai, een krijgsheer en redenaar die zijn volk zo snel mogelijk naar de moderne wereld wil leiden. Samen beginnen ze een nieuwe plantage, Kaugum. Afspraak is dat Leahy zestig procent van de opbrengst zal krijgen, de vijfhonderd stamleden veertig procent. Na enkele jaren van geduld staat de eerste oogst voor de deur. De Ganiga-mensen kijken uit naar hun beloning voor het harde werken. Joe’s levensstijl herinnerde hen voortdurend aan de beloofde rijkdom. De Ganiga’s willen ook geld en geloven dat de koffieoogst het antwoord zal geven op al hun gebeden.