Little Hands
Dat dove kinderen net zo oeverloos kunnen kletsen als horende kinderen, bewijst deze poëtische documentaire, gemaakt op een dovenschool in Denemarken. Terwijl de kinderen uitgebreid met elkaar communiceren in gebarentaal, levert regisseuse Anne Katrine Talks – een ervaren doventolk – op de voice-over de simultaanvertaling. De kinderen zijn verrassend open. Zo zeggen de meesten van hen dat ze het moeilijk vinden om met hun ouders te praten, omdat die niet zo bedreven zijn in gebarentaal als zij. En dat terwijl gebarentaal zo’n veelzijdige taal is, zoals één van de kinderen opgewekt constateert. Je kunt er echt van alles mee zeggen.