Sisters
Twee oude zusters op een vrolijk groen bankje in een gesloten, grijze binnenplaats. De een praat, de ander zwijgt. De oudste moppert tegen de filmmaker. Dat haar zus haar heup niet oefent, terwijl die net gebroken is geweest. Dat haar zus niets doet in huis en dat zij voor haar moet zorgen. Dat haar zus het toch vertikt om extra rondjes te lopen terwijl dat nodig is voor het herstel. De jongste lacht er wat verlegen bij en sputtert voorzichtig tegen. Op een gegeven moment staat ze op en wandelt een rondje, zwaar leunend op haar wandelstok. Als ze bij terugkomst om de sleutels van hun huis vraagt, krijgt ze die niet. ‘Je hebt nog niet genoeg gelopen‘, zegt de oudste. Jarenlange familieterreur neergezet in twaalf minuten film.