Couldn't be Fairer
Deze film laat een kant zien van de Australische Aboriginals die voor de ogen van meeste blanken verborgen blijft. O'Rourke filmde hun problemen die het gevolg zijn van politieke onderdrukking en raciaal geweld. De titel is ontleend aan een uitspraak van de premier van Queensland, die in 1983 verklaarde: "We treat them the same as everyone else, couldn't be fairer." Afgewisseld met archiefmateriaal wordt een historische context gegeven aan de hedendaagse situatie van de oorspronkelijke bewoners van Australië, die bewijst dat de premier het toch niet helemaal bij het rechte eind had. COULDN'T BE FAIRER geeft daarnaast een beeld van de Aboriginal activist Mick Miller. Hij levert het commentaar bij de film waarin hij zijn standpunten over de rassenrelaties in Australië toelicht. De camera volgt hem wanneer hij met zijn achterban van gedachten wisselt over de effecten die commerciële ontwikkelingen als mijnbouw en toerisme hebben gehad op de gemeenschappen van de Aboriginals. Hij beschrijft hoe de Aboriginals worden behandeld als vijfderangs burgers, zodat ze "truly strangers in their own land" zijn. Deze film werd mede in opdracht van de BBC gemaakt, als deel van een serie waarin mensen uit de Derde Wereld werden gehoord over hun conflicten met de westerse cultuur. O'Rourke's keiharde beeld van het racisme, dat in het binnenland van Australië nog welig tiert, werd door de Britse omroep uiteindelijk in een zwaar gecensureerde versie uitgezonden. Op het festival wordt de oorspronkelijke film van O'Rourke vertoond.