The Wolves Always Come at Night
Klimaatverandering en woestijnvorming zijn uitgegroeid tot een groot probleem voor Mongolië. Het heeft ertoe geleid dat in de laatste tien jaar honderdduizenden nomaden zijn verhuisd vanuit de graslanden en woestijnen naar stedelijke ger-districten.
Davaasuren en zijn vrouw Otgonzaya hoeden hun dieren in de Gobiwoestijn zoals dat al generaties lang gebeurt. Maar onvoorspelbare veranderingen in het klimaat en het landschap zorgen voor een onzekere toekomst. Wanneer na een stofstorm hun halve kudde gestorven blijkt, besluiten ze met hun gezin te verhuizen naar de stad.
Met behulp van deels fictieve elementen maakt regisseur Gabrielle Brady voelbaar welk rijk leven hier verloren gaat. Met hun dieren verliezen Davaasuren en Otgonzaya hun identiteit: de connectie met de natuur is verbroken. Davaasuren, die in een steengroeve gaat werken, heeft grote moeite met het openbreken van de aarde: mag hij dit wel doen? Het enige wat het koppel op de been houdt is de hoop op een terugkeer, ooit.