Zrodlo
Jaworski interesseert zich voor problemen die uit het leven zijn gegrepen. Dit was de eerste film waarin hij blijk gaf van die interesse. In ZRODLO behandelt hij de maatschappelijke problemen die zich voordoen in een dorpsgemeenschap. Via originele beeld- en geluidscomposities vertelt hij ons het verhaal van een arm dorp en haar bewoners, die ruzie maken over de toegang tot een waterbron. Jarenlang hebben zij water uit een beek vier kilometer buiten het dorp moeten halen, als op een dag blijkt dat zich een waterbron bevindt onder de zojuist ingezaaide akker van één van hun dorpsgenoten. De opwinding die daarop volgt, doet de mensen vergeten dat zij worden gefilmd.