The Forgiveness
Als de ogenschijnlijk doodnormale jongen Andrés Rabadán in 1994 drie treinen laat ontsporen en vervolgens thuis zijn vader met pijl en boog in het hoofd schiet, wordt hij voor twintig jaar opgesloten in een psychiatrische gevangenis. Diagnose: paranoïde schizofrenie. Nu, bijna vijftien jaar later, wordt er nieuw licht op zijn zaak geworpen. Aan de hand van archiefmateriaal, home video's en interviews met zijn advocaten en zijn psychiaters, en journalisten die destijds verslag deden van de gruwelijke moord, worden de gebeurtenissen langzaam ontrafeld. Het zijn vooral de bekentenissen van zijn zus en de tekeningen die Rabadán zelf maakte in de gevangenis die een disfunctioneel gezin blootleggen en de daden van 'El Loco de la Ballesta' (de gek met de kruisboog) in een ander daglicht plaatsen. Inmiddels genezen van zijn psychische aandoening, maar nog steeds in hechtenis, geeft Rabadán zelf inzicht in zijn belevingswereld. Zijn tekeningen worden in ingezet als animaties en doen niet alleen verslag van het dagelijks leven in de gevangenis, inclusief ontsnappingspogingen en martelpraktijken, maar ook van zijn queeste om in het reine te komen met zijn verleden.