Nico-Icon
Nico werd in 1938 geboren als Christa Päffgen. Ze was lang, blond en slank, met een diepe stem en grote, vreemde ogen. 'The sirene of the sixties', schreef The Times over haar toen ze stierf. Iedereen die haar ontmoette leek betoverd door deze beeldschone maar bizarre vrouw. Ze ging om met beroemdheden als Lou Reed, Jim Morrison, Jackson Browne en Andy Warhol. Ze speelde in films van Fellini en Philippe Garrel en maakte platen met The Velvet Underground. Filmmaakster Susanne Ofteringer sprak voor deze film met vele mensen die Nico gekend hebben, waaronder haar zoon, een jongen met precies diezelfde wonderlijke ogen als zij. De film laat zich bekijken als een collage van archiefmateriaal, muziek, foto's en interviews, waaruit langzamerhand het beeld tevoorschijn komt van een ongrijpbare, maar fascinerende persoonlijkheid.