American Hollow
Gedurende een jaar woonde documentairemaakster Rory Kennedy bij de Appalache-familie Bowling in Saul, Kentucky, een van de armste en meest geïsoleerde delen van het Appalachegebied, of zoals dat in de volksmond wordt genoemd: Appalachia. Doordat ze deze familie, onder onbetwist leiderschap van de 68-jarige Iree Bowling, van zo nabij leerde kennen, kon ze in haar film AMERICAN HOLLOW van binnenuit registreren hoe moeilijk het voor dit ooit zo trotse volk is om in ruraal Amerika te overleven. Belangrijke levensvoorwaarden als onderwijs en medische zorg zijn ver te zoeken, terwijl de verworvenheden van de moderne tijd (auto‘s, televisie) hun intrede in hun bestaan doen. Hoewel Iree een geschiedenis kent van alcoholisme en misbruik, zorgt zij voor haar bedlegerige moeder en zwakzinnige zuster en geldt zij voor haar kinderen en kleinkinderen als degene die de Appalache-tradities in leven kan houden.